Tid Til Alt
Tidsbestilling til alle på nettet
Bestil tid nu For firmaer Hjælp

Firma – FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Hent manual til kalenderen (pdf 447 kb)


   

Hvorfor skal jeg have tidsbestilling på nettet?

Du får en række fordele ved at indføre online booking.

Du sparer tid i det daglige og kan fokusere mere på kunderne i butikken. Fordi du ikke bliver forstyrret så meget af telefonen.

Selve tidsbestillinge bliver nemmere både for dig og dine kunder. Du får også flere nye kunder, fordi du bliver synlig på internettet.

Læs mere om fordelene

Til toppen

 

Passer kalenderen til min virksomhed?

Vores kalendersystem er lavet, så det nemt kan indrettes efter din virksomhed. Næsten uanset hvilken branche du er i, der arbejder med tidsbestilling.

Ingen grund til bekymring

Til toppen

 

Hvad er fordelen ved Tid Til Alt frem for egen hjemmeside?

Den store fordel ved Tid Til Alt er, at du ikke behøver en hjemmeside for at få fordelene ved tidsbestilling på nettet.

At have sin egen hjemmeside kan være en rigtig god ting. Men den kan også være en lidt dyr og uoverskuelig investering, der kræver jævnlig vedligholdelse. Hvis du gerne vil slippe for det tekniske kan du begynde med en kalender her hos os.

Vores hjemmeside har også mange brugere. Her kommer der mange potentielle kunder forbi.

Hvis du senere får din egen hjemmeside, kan du nemt flytte kalenderen med. Du kan faktisk også vælge at have kalenderen to steder.

Overvejer du på at få din egen side? Så kig på isentekst.dk:
Hjemmeside til firma. Komplet med indhold

Til toppen

 

Hvordan opretter jeg arbejdstider?

Arbejdstiderne er reelt den periode, du tilbyder dine ydelser indenfor. Før din kalender kan tage imod bestilling, skal du derfor have defineret dine arbejdstider. Ellers vil der ikke være nogen ledige tider.

Sådan gør du:

Gå ind under "Kalender". Klik på linket "Ret arbejdstider" ud for den kalender, du vil arbejde med. Vælg først en ugedag og sæt derefter et tidsinterval.

Nyoprettede arbejdstider bliver sat til at gælde for alle uger på året. Hvis du vil ændre på det, skal du bruge linket "Ret gyldige uger" ud for perioden. I det nye billede sætter du markering ved de uger, hvor du er på arbejde på denne tid og lader feltet være tomt, når du ikke er. For eksempel hvis du holder sommerlukket eller juleferie. Slut af med knappen "Opdater uger".

Husk at definere gyldige uger for alle tidsperioder, ellers kan de ikke ses i kalenderen. Du kan regulere tider og gyldige uger så ofte, det er nødvendigt.

Et par tips:

  • Du kan vælge op til tre intervaller på en arbejdstid, så der er plads til faste pauser.
  • Du kan vælge forskellige arbejdstider på samme dag, hvis du har andre arbejdstider nogle uger. For eksempel hvis du arbejder længe hver tredie mandag. Eller hvis du ikke er på arbejde hver lørdag.
  • Husk at hele behandlingen skal kunne rummes inden for arbejdstiden ikke kun bookingen. Man kan altså ikke bestille tid til en times behandling en halv time før arbejdstiden slutter.

Til toppen

 

Hvordan får jeg kalenderen ind på min egen hjemmeside?

kalendersystem koderDet er forholdsvist nemt. Du skal blot indsætte nogle få koder der, hvor du vil tilbyde tidsbestilling.

Det er to måder at bruge kalenderen:

Integreret på hjemmesiden: Så bliver kalenderen en naturlig del af din hjemmeside. Kunderne kan ikke se, at den faktisk kommer et andet sted fra.

Pop-up i nyt vindue: Det giver et link på din hjemmeside, som åbner et nyt vindue til kalenderen. Selve bestillingen foregår her, mens din hjemmeside stadig ligger nedenunder.

Du finder koderne på geckobooking.dk, under "Indstillinger" når du har logget ind på "Min Side". Tag kopi af den, du skal bruge og sæt den ind på din hjemmeside. Vi hjælper gerne, hvis du er i tvivl.

Hvis du stadig er i tvivl, kan vi gøre det for dig.

Til toppen

 

Hvilket udstyr skal jeg have?

Du behøver ikke særlig teknik og udstyr for at kunne bruge vores kalendersystem i dit fima:

Du skal bare have en computer med adgang til nettet, så du kan se og arbejde med din kalender. Og helst en e-mail-adresse, så du kan modtage mails om nye bestillinger og oversigter.

Til toppen

 

Er systemet svært at bruge?

Systemet er nemt at bruge for dig og dine ansatte. Der følger en udførlig manual med, der hjælper dig i gang. Vi hjælper også gerne med opsætningen.

Manual til kalenderen (pdf 447 kb)
Hvordan bruger jeg kalenderen i hverdagen?

Til toppen

 

Hvordan bruger jeg kalenderen i hverdagen?

Vores system har flere funktioner, der støtter dig i hverdagen.

kalendersystem oversigtDu kan for eksempel få overblik over din dag, uge eller måned. Så kan du klikke dig direkte ind i de enkelte aftaler.

Kvik booking giver dig selv mulighed for hurtigt at booke en tid, hvis du har en kunde i røret eller lignende.

Hver morgen ligger der en oversigt over dagens aftaler i din e-mail-postkasse. Så har du et godt overblik fra dagens start.

Din kalender kalenderen ligger på hjemmesiden www.geckobooking.dk, hvor du kan arbejde med den. Også hjemmefra eller et helt fremmed sted.

Du kan se mere om den praktiske brug af kalenderen i den udførlige brugsanvisning.

Manual til kalenderen (pdf 447 kb)
Hvordan kommer jeg i gang?

Til toppen

 

Hvordan kommer jeg i gang?

Når du har bestilt en kalender, opretter vi den hurtigst muligt i vores systemer og sender dig en mail med et link, når den er klar. Så kører kalenderen med det samme.

Vi tilpasser kalenderen efter de oplysninger vi har om dig og dit firma, men du skal også selv sørge for den endelig tilpasning til din forretning. Det kan gøres på en halv times tid, du får en udførlig manual til at støtte dig.

Tre punkter rettes til

Start med at oprette en ny kalender til dig selv og eventuelt til hver af dine medarbejdere. Bagefter retter du herefter arbejdstiden til, så den passer med dine mødetider, frokost osv.

Til sidst bør du oprette de forskellige ydelser, du tilbyder, så kunden kan vælge dem.

Der er mange flere finesser og justeringsmuligheder, men nu er du i princippet klar til at modtage reservationer.

Altid adgang

Du har altid adgang til din kalender på hjemmesiden geckobooking.dk under fanen ”Mine sider” hvor du skal logge dig ind. Så kan du hele tiden justere på kalenderen, hvis det er nødvendigt.

Du får større fleksibilitet i hverdagen, fordi kalenderen ligger på nettet. Derfor kan du tjekke den hjemmefra eller et helt fremmed sted.

Det er som regel bedst at tage springet helt til den nye kalender fra starten. Ellers risikerer du ekstra arbejde med at holde to kalendere ajour og sikre dig mod dobbeltbooking. Men du kommer nok ikke til at savne din gamle aftalebog.

Hvordan bruger jeg kalenderen i hverdagen?
Flere fordele ved online booking

Til toppen

 

Jeg har allerede et booking-system. Kan jeg bruge det sammen med jeres?

Du kan godt bruge vores system ved siden af dit gamle, interne system til aftaler. Men de vil køre hver for sig.

Vi anbefaler, at du kun har én kalender til alle dine aftaler. Men der kan være mange gode grunde til at køre videre med det system, man allerede har

Har du et internt aftale-system, du gerne vil beholde, kan du fx få e-mails med nye bookinger og skrive dem ind i det gamle system. Du kan også bruge dagsplanen, der ligger klar hver morgen med dagens aftaler.
Husk at din kalender på nettet altid er åben. Den kan tage imod bestillinger døgnet rundt og mens du lige vender ryggen til

Du kan selv booke aftaler direkte i din online kalender.

Ingen grund til bekymring

Til toppen

 

Hvordan bestiller jeg?

Du kan bestille kalenderen med det samme på vores bestillingsside. Eller ring på 28 94 17 66.

Til toppen

 

Hvilke ekstraudgifter er der bagefter?

Der er ingen ekstraudgifter ved vores standard kalendersystem med op til fem kalendere.

Oprettelsen er gratis, herefter koster kalenderen 295 kr. om månden plus moms. Vi tager dog forbehold for senere reguleringer og eventuelle prisstigninger.

Skal du bruge flere kalendere, kan de købes ekstra til en fast pris pr styk. Du kan også købe vores SMS-modul, og tilbyde dine kunder  en ekstra service.

Vi opdaterer løbende kalendersystemet med nye funktioner og justeringer. Det er gratis for dig, fordi du bare har lejet kalenderen.

Se priser
Til toppen

 

Hvordan betaler jeg for min kalender?

Abonnement for kalenderen betales forud for et kvartal ad gangen. Det samme gælder de to ekstra moduler.

Du kan spare 5%, hvis du betaler forud for et helt år.

Vi håber på  at indføre elektronisk betaling inden længe.

Til toppen

Mere om kalenderen

Flere detaljer om bookingsystemet på Geckobooking.dk:

De bruger online booking - cases

Se skærmbilleder

Funktioner

Bestil tid:

Prøv det gratis

Få online booking gratis i en måned. Herefter kan du nemt fortsætte med den samme kalender, hvis du vil have et rigtigt abonnement.

Prøv en gratis demo

Vi linker gerne til dig

Har du allerede et kalendersystem på nettet? Så send os et link. Vi vil være det foretrukne sted på nettet til tidsbestilling. Derfor kan du få et gratis link til din hjemmeside.
Send os et link